Friday, March 26, 2010

Temuduga SPA

Masih belum terlewat untuk menulis tentang temuduga saya pada dengan SPA minggu kelmarin..maklumla buzy nak exam...

Tarikh: 19/09/2010
Tempat: Jalan Cenderasari,Kuala lumpur
Masa: 8 a.m

Tiba disana,jam 7.30 pagi, breakfast dulu
pastu kene daftar nama kat kaunter..& jangan lupa skali kene bawa Resume ye (+ sijil2 yang berkenaan la kan)

Group sebelum saya ditemuduga oleh seorang doctor (Traumatologist)-
So, malam tu memang dah pening la kene baca pasal trauma..bcoz doc ni tnya pasal cardiac arrest la, management of asthma, n semuanya medical base la...cuaknya..

Saya merupakan orang ke3 selepas Zulkifli Abas dan Maimunah...
Detik2 menunggu giliran ni la yang paling mendebarkan..Saya ditemuduga oleh salah seorang pegawai SPA (Encik Tambi b. Ismail)..naseb baik sorang je..(hihi)
Masuk je, terus duduk kat tempat yang disediakan..

Soalan pertama-Ok..tell me about yourself?
Saya pun jawab jela kan bla..bla...bla...(macam berborak2 pun ada...hish susah betul kalau bab nak susun ayat ni!)

pastu dia tanya- Apakah prinsip KKM?
nasib baik la ada housemate ni semalam ada terang kan skit2 pasal tu..terus teringat ape yang die ckp..Thank dear!!

Pastu die pun bagi situation- Kenapa kalau dah buat health promotion, health education even besar-besaran pun, still masih tak berjaya.. kenapa ye?
Saya pun dengan tenang bagila pendapat sayakan...apa2 jela yang dah terlintas di fikiran ni...

Lepastu, die ada la cam nasihat2 skit kehidupan sebagai seorang doctor ni...macam mana saya nak bahagikan masa dengan family semua, boleh ke saya handle stress, n mcm2 lagila...

pastu,dah habis...
Aik?kejapnya..memang kejap....takde satu pun soalan pasal trauma, takde pun satu malaysia ke? Dasar ekonomi baru ke? GTP? Ceh..penat je study pasal mende2 tu mlm td..hihi..tapi saya bersyukur sangat2 maybe rezeki saya untuk dipermudahkan dalam sesi temuduga ni..Alhamdullilah....MyEm0.Com

N d most important part is, even though tak ditanya mengenai 1 malaysia or goverment transformation plan tu, at least saya tau apa yang terjadi pada pentadbiran malaysia skang...
"we stand,we think and we act as a 1 nation"...MyEm0.Com

then, on the way balik tu, tnya group yang lagi 1, diorang dengan doctor tu juga...memang sah diorang kene tnya pasal trauma tu semuala.....hrm......so, its all about luck. yang penting kita kene sentiasa berusaha & bersedia...


Zulkifli & maimunah...sedang menunggu giliran masing2..lepas ni saya la..

2 comments:

mfk said...

hahaha...
mcm aku jugak...
ade kena tanya pasal medical base question & pasal benda2 alah tu...
tapi org lepas aku kena pulak...

iNt@N said...

itula yang dinamakan rezeki..hehe..
smoga rezeki aku murah la untuk pro nanti...